Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti přípravy pro volejbal u mládeže ve věku 6-10 let
Choutková, Magdaléna ; Buchtel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
1 BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Název diplomové práce: Možnosti přípravy pro volejbal u mládeže ve věku 6-10 let Pracoviště: Univerzita Karlova Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra sportovních her Autor: Magdaléna Choutková Studijní obor: Tělesná výchova a sport v kombinaci s biologií Vedoucí diplomové práce: doc. PhDr. Jaroslav Buchtel, CSc. Rok obhajoby: 2012 Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou přípravy mladých volejbalistů, kteří ještě nejsou schopni zvládat základní způsoby odbíjení ani herní činnosti jednotlivce ve volejbalu. Jedná se o období věku 6-10 let, které odpovídá zařazení dětí na první stupeň základní školy. Volejbal se řadí mezi sporty s vysokou obtížností základních herních činností jednotlivce. Aby je děti mohly zvládat, musí nejprve dosáhnout určitého stupně úrovně svých schopností. Pokud bychom začínali moc brzy, mohlo by se jednat o ranou specializaci, která má ve většině případů negativní dopad na mladého sportovce. Cílem diplomové práce je vybrat a ohodnotit některé způsoby přípravy pro volejbal u mládeže ve věku 6-10 let. Zároveň se zaměřím na takové přístupy, které jsou specifické pro opravdový volejbal. Nejde mi o soupis činností, které obecně přispívají k rozvoji pohybových schopností, nýbrž o činnosti, které vedou k rozvoji vztahu k samotné volejbalové hře a...
Tréninková a soutěžní činnost ve věkové kategorii minitenis
Pecáková, Tereza ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Tréninková a soutěžní činnost ve věkové kategorii minitenis. Cíl: Popis, rozbor a následné hodnocení tréninkového procesu a soutěžní činnosti ve věkové kategorii minitenis. Metody: Pozorování, Analýza dokumentů, Rozhovor pomocí návodu. Výsledky: Z první části rozhovoru vyšlo, že 5 ze šesti probandů nábory provádí efektivním způsobem, který přináší výsledky. Druhá část rozhovoru se zaměřovala na organizaci a samotnou skladbu tréninku. Zjistila jsem, že každý z trenérů se snaží iniciativním způsobem vést své tréninkové jednotky. Složení jejich tréninků je v souladu s obecnými zásadami sportovního tréninku. Z výsledků třetí části vyplynulo, že polovina trenérů nejsou příznivci zapojení takto malých dětí do soutěží jednotlivců, ale naopak podporují utkání hrané v družstvech. Klíčová slova: minitenis, babytenis, nábor, turnaj, trénink, trenér, sportovní trénink dětí
Využití principu hry ve sportovní přípravě dětí
Provazníková, Marika ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Využití principu hry ve sportovní přípravě dětí. Cíle: Cílem této práce je sestavení přehledu pohybových her využitelných ve sportovní přípravě dětí bez ohledu na specializaci. Dalším cílem je roztřídění her podle toho, jakou pohybovou schopnost převážně rozvíjejí a zároveň ověření jejich oblíbenosti na základě anketního šetření. Metody: Bakalářská práce je zpracována formou literární rešerše a v práci využívám také anketní šetření. Výsledky: Prostudováno bylo 47 literárních zdrojů. Na základě prostudované literatury a vlastního posouzení jednotlivých her ve vztahu ke sportovní přípravě dětí byl sestaven základní výběr her, které ve sportovní přípravě dětí plní významnou úlohu. Zároveň bylo provedeno zjištění oblíbenosti realizovaných her u vybraného vzorku dětí, které slouží jako zpětná vazba pro trenéra. Klíčová slova: Pohybová hra, sportovní trénink dětí, mladší školní věk, anketa.
Strategický plán spolku Vraťme dětem pohyb z.s.
Rodová, Veronika ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
NÁZEV DIPLOMOVÉ PRÁCE: Strategický plán spolku Vraťme dětem pohyb, z. s. CÍLE: Diplomová práce se zabývá managementem neziskové sportovní organizace typu spolek, respektive jeho dlouhodobým plánováním. Cílem práce je charakterizovat organizaci Vraťme dětem pohyb, z. s., a její produkty. Dále provést strategickou situační analýzu prostředí předmětné organizace. Na základě zjištěných informací určit prioritní strategické cíle a oblasti, které budou následně řešeny v návrhu strategického plánu spolku, a to včetně doporučení na jeho implementaci. METODY: Práce je řešena jako aplikovaný výzkum. Pro účely práce bude využita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. Konkrétními metodami tohoto smíšeného výzkumu jsou pozorování, interview, dotazování, analýza textů a dokumentů, SWOT analýza, analýza PORTER a PEST a další dílčí analýzy. Design výzkumu včetně výzkumných otázek, které dávají práci rámec, jsou uvedeny v příslušné kapitole. VÝSLEDKY: V rámci strategické situační analýzy bylo analyzováno vnitřního i vnějšího prostředí předmětné organizace a vypracovaná souhrnná SWOT analýza. Následně byl vytvořen návrh strategického plánu spolku Vraťme dětem pohyb, z. s., na období září 2018 až září 2021. Vymezeny byly tyto strategické oblasti: 1) založení a vznik spolku; 2) propagace a zvýšení povědomí;...
Strategický plán spolku Vraťme dětem pohyb z.s.
Rodová, Veronika ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
NÁZEV DIPLOMOVÉ PRÁCE: Strategický plán spolku Vraťme dětem pohyb, z.s. VYMEZENÍ PROBLÉMU: Diplomová práce se zabývá managementem neziskové sportovní organizace typu spolek, respektive jejím dlouhodobým plánováním. Spolek Vraťme dětem pohyb, z.s. působí ve spolupráci s Gorila MMA Club, s.r.o. Tyto nově vznikající sportovní organizace se vyčlenily z původního spolku PriMMAt Gym Praha. Diplomová práce proto řeší aktuální reálný problém, a její výsledky budou prakticky využitelné. PŘEDMĚT PRÁCE: Předmětem práce je spolek Vraťme dětem pohyb, z.s., jehož hlavním účelem je veřejně prospěšná činnost, konkrétně organizování a provozování volnočasových aktivit především dětí, mládeže zejména v oblasti tělesné kultury, sportu a další zájmová klubová činnost. Hlavním produktem je dětský sportovní kroužek Gorila Junior s prvky bojových sportů a sebeobrany. Spolek dále chystá projekt všeobecné sportovní přípravky pro děti. HLAVNÍ CÍL: Vytvořit návrh strategického plánu spolku Vraťme dětem pohyb, z.s. na období září 2018 - září 2021. DÍLČÍ CÍLE: Charakterizovat organizaci a její produkty. Provést strategickou situační analýzu, která bude obsahovat analýzu vnitřního i vnějšího prostředí a také souhrnnou SWOT analýzu. Na základě zjištěných informací určit prioritní strategické cíle a oblasti, které budou následně...
Tréninková a soutěžní činnost ve věkové kategorii minitenis
Pecáková, Tereza ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Tréninková a soutěžní činnost ve věkové kategorii minitenis. Cíl: Popis, rozbor a následné hodnocení tréninkového procesu a soutěžní činnosti ve věkové kategorii minitenis. Metody: Pozorování, Analýza dokumentů, Rozhovor pomocí návodu. Výsledky: Z první části rozhovoru vyšlo, že 5 ze šesti probandů nábory provádí efektivním způsobem, který přináší výsledky. Druhá část rozhovoru se zaměřovala na organizaci a samotnou skladbu tréninku. Zjistila jsem, že každý z trenérů se snaží iniciativním způsobem vést své tréninkové jednotky. Složení jejich tréninků je v souladu s obecnými zásadami sportovního tréninku. Z výsledků třetí části vyplynulo, že polovina trenérů nejsou příznivci zapojení takto malých dětí do soutěží jednotlivců, ale naopak podporují utkání hrané v družstvech. Klíčová slova: minitenis, babytenis, nábor, turnaj, trénink, trenér, sportovní trénink dětí
Využití principu hry ve sportovní přípravě dětí
Provazníková, Marika ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Využití principu hry ve sportovní přípravě dětí. Cíle: Cílem této práce je sestavení přehledu pohybových her využitelných ve sportovní přípravě dětí bez ohledu na specializaci. Dalším cílem je roztřídění her podle toho, jakou pohybovou schopnost převážně rozvíjejí a zároveň ověření jejich oblíbenosti na základě anketního šetření. Metody: Bakalářská práce je zpracována formou literární rešerše a v práci využívám také anketní šetření. Výsledky: Prostudováno bylo 47 literárních zdrojů. Na základě prostudované literatury a vlastního posouzení jednotlivých her ve vztahu ke sportovní přípravě dětí byl sestaven základní výběr her, které ve sportovní přípravě dětí plní významnou úlohu. Zároveň bylo provedeno zjištění oblíbenosti realizovaných her u vybraného vzorku dětí, které slouží jako zpětná vazba pro trenéra. Klíčová slova: Pohybová hra, sportovní trénink dětí, mladší školní věk, anketa.
Specializovaný trénink volejbalu v žákovských kategoriích a minivolejbalu
Mecová, Miroslava ; Buchtel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název: Specializovaný trénink volejbalu v žákovských kategoriích a minivolejbalu Cíle: Cílem práce bylo charakterizovat specializaci tréninku volejbalu u vybraných kategorií v dětském věku a následně na základě výsledků vypracovat stručný návrh obsahu tréninku pro jednotlivé kategorie. Metody: Ke splnění cíle byl vybrán kvantitativní výzkum a metoda dotazování, přičemž byli elektronickou poštou osloveni volejbaloví trenéři. Získané informace byly rozebrány v diskuzi. Výsledky: Výsledky z dotazování trenérů dětských a mládežnických kategorií byly zobrazeny pro přehlednost do grafů. Dle vyhodnocení výsledků a porovnání s literaturou byl vypracován stručný návrh obsahu tréninku pro kategorie minivolejbalu, mladších a starších žáků. Klíčová slova: minivolejbal, sportovní trénink dětí, specializace, rozdělení kategorií
Možnosti přípravy pro volejbal u mládeže ve věku 6-10 let
Choutková, Magdaléna ; Buchtel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
1 BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Název diplomové práce: Možnosti přípravy pro volejbal u mládeže ve věku 6-10 let Pracoviště: Univerzita Karlova Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra sportovních her Autor: Magdaléna Choutková Studijní obor: Tělesná výchova a sport v kombinaci s biologií Vedoucí diplomové práce: doc. PhDr. Jaroslav Buchtel, CSc. Rok obhajoby: 2012 Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou přípravy mladých volejbalistů, kteří ještě nejsou schopni zvládat základní způsoby odbíjení ani herní činnosti jednotlivce ve volejbalu. Jedná se o období věku 6-10 let, které odpovídá zařazení dětí na první stupeň základní školy. Volejbal se řadí mezi sporty s vysokou obtížností základních herních činností jednotlivce. Aby je děti mohly zvládat, musí nejprve dosáhnout určitého stupně úrovně svých schopností. Pokud bychom začínali moc brzy, mohlo by se jednat o ranou specializaci, která má ve většině případů negativní dopad na mladého sportovce. Cílem diplomové práce je vybrat a ohodnotit některé způsoby přípravy pro volejbal u mládeže ve věku 6-10 let. Zároveň se zaměřím na takové přístupy, které jsou specifické pro opravdový volejbal. Nejde mi o soupis činností, které obecně přispívají k rozvoji pohybových schopností, nýbrž o činnosti, které vedou k rozvoji vztahu k samotné volejbalové hře a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.